Estónsko a Fínsko počas Vianoc.

Ahojte! Nakoľko sa Vám tu na blogu prihováram prvý krát, tak by som Vám chcela zaželať, aby bol pre Vás rok 2022 rokom plný zdravia, lásky, nekonečných dôvodov na úsmev, úspechu či už osobného alebo profesionálneho a aby sa Vám podarilo všetko, čo si prajete ♥

Od posledného článku v sekcii „traveling“ prešiel nejaký ten čas. Ak ma sledujete na instagrame, tak viete, že som ešte v decembri navštívila Tallinn (hlavné mesto Estónska) a Helsinki (hlavné mesto Fínska) spolu s mojou najlepšou kamoškou Lus a práve o tom by som Vám dnes chcela napísať a takýmto spôsobom si zaspomínať na krásny výlet 🙂

Lus mi napísala ešte začiatkom novembra, že sú lacné letenky (=30€ spiatočná cesta), či by sme niekam nevypadli. Jasné, že som bola za, našli sme ubytko, zarezervovali sme si trajekt a čakali sme ako sa situácia vyvinie. Nakoľko na Slovensku nebola takmer žiadna vianočná atmosféra, toto bol výlet do rozprávky. Našťastie, situácia sa nijako nezhoršila a tak sme mohli letieť. Leteli sme z Viedne skoro ráno. Inak, takmer sme to nestihli. O 4:00 odchádzal autobus (SLOVAK LINES) z BA, od Lus prvý taxík neprišiel no, našťastie, na blízku bol BOLT a s ním sme to llt na tú stanicu stihli, ale nebolo nám nám všetko jedno. Let z Viedne do Tallinnu trval cca 2 hoďky, lietadlo bolo poloprázdne.

Vystúpiť v krajine, kde je kopec snehu, vianočné trhy a reštaurácie či obchody otvorené, bolo úžasné a tak sme sa hneď vybrali na “brunch”. Čo sa týka transportu z letiska do centra, šli sme električkou a trvalo to len nejakých 20 minút. Kaviareň @rukiskohvik určite odporúčam, interiér je krásny, útulný a aj jedlo a káva boli chutné. Ubytovať sme sa mohli až po 15:00 a tak sme sa prechádzali po centre a okolí, objavovali uličky a občasne sme sa šli zahriať do nejakého obchodu, nakoľko bolo -15stupňov. Na ubytku sme sa zložili, ohriali a okolo 17 sme sa vybrali späť do centra obdivovať nádhernú vianočnú atmosféru. Očakával som oveľa viac ľudí.

Trhy v centre neboli nejaké veľké, no niečo pod zub či nejaký darček ste si zakúpiť mohli. V strede sa hrdil majestátny vysvietený vianočný stromček, ktorý bol neprehliadnuteľný. Na večeru sme skočili na veeľmi dobrý hamburger s batátovými hranolkami. Večer sme si pustili TV, akurát šli Priatelia a okolo 22:30 sme boli mŕtve, nakoľko sme predchádzajúcu noc toho nenaspali.

Čo bol pre nás šok bolo, že sme mali budík 7:30, no keď sme odhrnuli závesy, vonku bola presne taká istá tma ako večer, museli sme sa pozrieť na hodiny pre istotu ešte raz 😀 Raňajky sme mali v cene (inak, ubytko bolo čisté a boli sme spokojné), po nich sme sa vybrali na obrovitánsku loď, ktorá nás cez more previezla do Helsiniek. Hotel, v ktorom sme boli ubytované, mal obrovskú výhodu, že trajekt sa nachádzal hneď oproti, čo by ste v papučkách došli. Lístok nás spiatočne dokopy za obe stál cca 80€ a cesta trvala 2 hoďky. Bolo to pre mňa prvýkrát, čo som cestovala takouto loďou, kde boli rôzne reštaurácie, bary, obchody s oblečením, parfumérie, potraviny a dokonca sa dalo vyjsť von, čo bol pre mňa skvelý zážitok.

V Helsinkách sme boli okolo 13tej. Naše prvé kroky viedli do krásnej kaviarne @cafetoriaroastery, ktorú tiež odporúčame. Príjemná a útulná atmosféra. Posilnené sme sa vybrali do mesta trochu to tam pooobdivovať. Pešo sme sa presunuli na helsinské vianočné trhy, kde to skvelo voňalo, všade samé svetielka a zababušení ľudia. Povedali sme si, že keď už sme tam, navštívime aj známe Skywheel Helsinki, odkiaľ sme pozorovali večerné mesto. Vrátili sme sa do mesta, prešli sme zopár obchodov a pešo sa prešli späť k trajektu a o cca dve hoďky sme už boli opäť na hoteli.

V posledný deň sme si dali hotelové raňajky, pobalili sa a zamierili na druhú stranu mesta k múzeu (Kadriorgpark) a k prezidentskému palácu. Cez park sme sa presunuli k moru. Bolo to celkom zvláštne, nikde nikoho, len my a more, do ktorého by ste sa určite nehodili, pretože bolo ľadové. Ale aj tak som rada, že sme to mohli vidieť. V centre sme si vystáli radu a zobrali si so sebou kávu a kardamónky vo vychýrenej kaviarni @røst. Stálo to za to a určite je to must-have v Tallinne. Čo bolo úplne úžasné, tak začalo husto snežiť a už viac vianočné to v meste ani nemohlo byť. Ešte sme sa zastavili na menšej vyhliadke. Užili si sneh, stretli zlatého retrievra, urobili posledné zábery a pomaly sa odobrali na letisko. Letisko je veľmi moderné, čisté a veľmi sa nám páčilo. Zbehlo to ako voda. Ak by ste chceli vidieť ešte viac fotiek či videí, na mojom profile ich nájdete vo výbere „Tallinn“. Bol to ale skvelý výlet 🙂

Ste super, ak ste sa dostali až sem, verím, že sa Vám článok páčil, našli ste tu užitočné informácie a ak by ste mali hocijakú otázku, kľudne zanechajte komentár. Majte ešte veselý deň! Vaša Mia ♥